learn wisdom by reflection, imitation and experience

Khasiat Kopi Untuk Kaum Adam



Kopi terbukti sebagai minuman kaya dengan khasiat, salah satu kandungan kopi boleh mengurangi risiko penyakit diabetes, melancarkan peredaran darah dan menghilangkan sakit kepala,

Satu kajian yang dilakukan kelompok peneliti dari Universiti Sao Paulo, Brazil menyebutkan bahawa lelaki yang minum secawan kopi setiap pagi (rutin) memiliki sperma yang mampu berenang lebih lincah dibandingkan lelaki yang tak pernah minum kopi di pagi hari.

Mereka yang meminum kopi secara rutin setiap harinya memiliki kualiti sperma yang jauh lebih sihat jika dibandingkan dengan mereka yang tidak meminum kopi.

Kopi mengandungi banyak bahan antioksiden dan juga bahan kimia yang bergelar kafein, ia merupakan perangsang urat saraf yang setaraf dengan viagra. Jika diminum dengan pekat dan banyak, lelaki muda mudah mencapai ereksi yang mantap. Jadi tidak hairan jika orang berbangsa Arab minum kopi jenis Arabi dan mereka mudah mencapai kesegaran anggota kelamin.

Pengambilannya dapat membantu memperbaiki sample sperma dalam proses IVF (in-vitro fertilisatio), iaitu satu proses persenyawaan di luar rahim.

Minuman kopi yang berterusan juga dapat mengelak dari mendapat penyakit 'parkinson' di usia emas.

Kandungan kafein di dalam kopi akan menjadi wake-up call yang istimewa untuk otak anda.  Ia membantu anda untuk mengekalkan tahap kecergasan anda lebih lama dengan tambahan masa selama 30 minit.

Pengambilan minuman kopi sebelum melakukan riadah/senaman dapat membantu tubuh membakar lemak terlebih dahulu dari karbohidrat di dalam tubuh.
Share:

19 komen:

...Minah BluR... said...

Mb tak suke minum kopi...err..dgr kate tak baik...tak baik untk pmpn je kot hehe

zarulfarhana said...

saya ska minum nescafe...

GaRy™ said...

hanya ada satu baris ayat yang aq highlight kat situ...

'memperbaiki sampel sperma'... hahahaha XP

PeRmAtA bIrU said...

ada x khasiat kopi untuk kaum hawa??? dulu2 suka minum kopi.. tapi sekarang dah kurang sebab migran...huhu

Afikah Aziz said...

errr ika pun suke minum kopi tp jarang (plak) ;p

::FAIZ FARISH:: said...

baru minum jap tadi. hahahaha

alif haris said...

waah sperma berenag lebih lincah !! ni yg semangat aku minum kopi nih ^^

alif ismail said...

@...Minah BluR... MB, untuk pompuan yang suka minum kopi, ia bleh elak dapat nyayuk di usia awal..

alif ismail said...

@zarulfarhana ha, nescafe tu yang tak elok dan patut dijauhi...

alif ismail said...

@GaRy™ haha... untuk sape2 yg ade prob dgn sperm leh la banyakkan minum kopi..

alif ismail said...

@PeRmAtA bIrU owh, bagi sape2 yg ade masalah migrain dan darah tinggi patut kene elak minum kopi keterlaluan ok PB..

alif ismail said...

@Afikah Aziz takpe jarang2 pun... tapi sedapkan kopi!

alif ismail said...

@::FAIZ FARISH:: semestinya jadi hidangan sarapan untuk permulaan tenaga ok faiz!

alif ismail said...

@alif haris amboi...hang dah kawin ka aliff haris???? kalo dah kawin digalakan minum banyak2 ok...

iPai said...

tongkat ali can huh ?

alif ismail said...

@iPai tongkat ali + kopi = terlebih tenaga... haha!!

iPai said...

mak ai, bedal dua2, 2 hari 2 malam dia berenang tak berhenti2 cam ne ? tembus tiub folopio nanti tau ..

alif haris said...

hahaha .. xpe .. bia sperma tu berlatih berenang laju2 .. nnt dah kawin senang .. err

vampire's lovex said...

ohh yeke ?? kena hidang kopi selalu ahh kat laki lepas kwen nnti hahaha

Bonjour & Welcome

Bonjour & Welcome

ألف إسماعيل

Followers

Powered by Blogger.

Theme Support