learn wisdom by reflection, imitation and experience

Maghrib disangkakan Subuh...

Assalamualaikum...

huhu...hari ni alif dah tertipu dengan diri sendiri gara-gara tidur petang...

ceritanya begini.... tadi alif tertido petang, lepas tu alif tersedar dan lihat keadaan sekeliling dah gelap... masa tu kepala alif mereng-mereng dan blur, dalam keadaan yang blur, alif lihat jam menunjukan pukul 7.30..  alif tak perasan waktu tu samada pagi ataupun petang/malam.

alif pun terus ke tandas untuk berwuduk dan berniat nak solat SUBUH.... dengan keadaan yang blur tu, alif terdengar bunyi bising jiran sebelah... Hairan dengan kebisingan yang luarbiasa tu, alif tergerak melihat semula jam dan melihat keadaan luar rumah...

"banyak nye kereta subuh-subuh...". keluhan hati alif.

tiba-tiba alif dengar ade orang buka pintu rumah dan muncul pula abang alif.

Alif tanya abang gi mana subuh-subuh ni???

dia jawab " subuh pebendanya....dah maghrib ni..."

"astargfirullah....".... alif dah tertipu oleh diri sendiri.... nasib baik alif tak solat lagi... boleh la alif teruskan solat maghrib dan qadha solat asar...



nasihat alif, jangan tidur petang sebab otak akan jadi lemah....huhuhu...
Share:

3 komen:

alif haris said...

hhehe sbb tu jgn tidur asar .. boleh menyebabkan gila ouh .. huhu

Freaky said...

hahaha sekali je pernah jadi macam ni. nasib baik sempat tgk jam

Zul Fattah said...

mak cakap.. tidor waktu asar 44 kali..boleh jadi gile.. so jangan tido lg.. pergi jogging or futsal..

Bonjour & Welcome

Bonjour & Welcome

ألف إسماعيل

Followers

Powered by Blogger.

Theme Support