learn wisdom by reflection, imitation and experience

Semakin Sibuk...

Assalamualaikum...

Sedar tak sedar tinggal beberapa hari je lagi kan kite semua nak beraya aidilfitri... Ha, semalam alif dah pun siap-siap shopping baju raye dan butang baju raye. Memang meriah dan ramai sangat lah manusia tengah bershopping. Betullah kata para ilmuan, semakin penghujung ramadhan, umat islam kini lebih sibuk menyiapkan diri dengan persiapan aidilfitri, berbanding memperbanyakka amalan ibadah.

Alif bukan ape, alif lebih suka buat persiapan awal-awal macam ni sebab nak elak dari bersesak di hujung-hujung ramadhan. memang 3,4 hari sebelum raye alif akan melekat kat rumah dan tak akan kemana-mana sebab dah tahu keadaan tempat alif ni macamana. Tak tahu lah pula bagi mereka yang memang suka bersesak dan berebut saat-saat akhir... hihihihi... bergantung lah pada individu

Orait, esok alif akan mulakan perjalanan untuk menuju ke kampung halaman. Sesampainya di kampung halaman, seperti biasalah diri alif akan sentiasa sibuk dengan aktiviti harian seperti membersihkan rumah, menebas lalang, tolong mak masak, dan semua lah keje-keje yang alif boleh buat, alif akan buat selagi termampu.

Jadi disini, alif ingin memohon maaf kepada rakan-rakan blogger yang request dan masih menanti doodle/dodol alif, kerana akan berlaku kelewatan dan mungkin alif akan tanggungkan dulu proses membuat dodol memandangkan alif akan memberi laluan kepada aktiviti yang lebih penting. Buat dodol pun penting juga...huhuhu.... apapun alif akan cuba curi masa untuk buatkan dodol untuk rakan-rakan yang alif kasihi sekalian...huhuhu..

kepada rakan-rakan yang akan memulakan perjalanan pulang ke kampung mulai esok (sama macam alif),alif ingin berpesan supaya jagalah keselamatan diri anda dan semua. Periksalah segala benda yang ada di kenderaan anda. Buatlah persiapan dan pemeriksaan yang teliti agar perkara-perkara yang tidak diingini dapat dielak. Sesungguhnya mencengah itu lebih baik dari mengubati (ape kene mengena ayat ni??? hihihi)


Salam Sayang untuk semua rakan-rakan...!!!!!!!!!
Share:

12 komen:

miss wh0 said...

ok selamat hari raye alif..n semoge selamat sampai ke destinasi...

alia zainol said...

semoga selamat pergi dan selamat pulang :)

Mohd Khairi Khadzir said...

hati2 balik kmpg! (^_____^)

Fezul Fadhley said...

Selamat balik ke kampung! hati2 d jln raya.. hehex.. SELAMAT HARI RAYA!

sara zainol said...

salam menyambut lebaran alif.. selamat pulang ke kmpg ye.. ingt yg tersyg :)

merahitujambu said...

salam syawal alif...

iQa~ said...

Selamat Hari Raya in advance alif....smoga slamat sampai kg nnt.. =)

afeb pilah said...

hati2 alip!

Puan Kutu said...

semoga alif selamat smp ke kampung.btw kmpg kt mana?hehe

Zul Fattah said...

o alif..smoga selamat yup..
aku tag ko disini..
http://zulfattah.blogspot.com/2011/08/contest-seo-aku-anak-malaysia-merdeka.html

NajaHmaDi said...

xpe..saya sbar menanti dodol dr Aliff...selamat hari raya.....

http://najahmadi.blogspot.com/2011/08/wordless-wednesday-4-kad-raya.html

Cik Pelangi said...

hahaxx.. jom singgah

Bonjour & Welcome

Bonjour & Welcome

ألف إسماعيل

Followers

Powered by Blogger.

Theme Support