learn wisdom by reflection, imitation and experience

Review: Kite Suke Blog Alif Ismail

Assalamualaikum...

Hari ni alif nak review semula entry salah seorang peserta segmen alif...alif tak tahu nak panggil sis ni ape sebab beliau sangat berprotokol sket...huhuhhu... jom sama-sama bace ape yang sis ni kata....




"Macam mana hamba mahu mulakan kritikan ni yer..?
Emm ok la..setelah beberapa minit hamba memerah otak mengenai blog En.Alif..hamba dengan kata sepakat diri sendiri dengan ini mengisytiharkan bahawa blog hamba Allah tersebut dikategorikan sebagai... KITE SUKA!!!

Bukanlah hamba mahu mengipas-ngipas En.Alif sebab mahukan dodol beliau..tapi sudah ditakdirkan untuk hamba menyukai halaman beliau..bagaimana lagi mahu hamba halang rasa suka ini..?? huhuk..tapikan suka bukanlah bermakna cinta..iyer dak?
Oleh itu..untuk mengukuhkan segala kesukaan hamba pada halaman beliau..di sini hamba nyatakan beberapa sebab musabah hamba melabelkan halaman beliau sebagai KITE SUKA!!!

1) Terdapat doodle yang comel pada halaman En.Alif yang pada pengalaman hamba yang baru ni belum ada pada halaman orang lain
2) Susunan pada halaman beliau tersangatlah kemas (kalah perempuan tau..!)
3) Pemilihan warna halaman En.Alif tersangatlah sesuai dengan peringkat umur beliau walau hamba kurang yakin dengan umur En.Alif yang sebenar..huhu

Serasa hamba cukuplah setakat ini kerana tidaklah terlalu manis kiranya memuji terlebih-lebih..apa lagi empunya yang dipuji itu tahu mengenainya..astaghfirullahalazim.....
Hamba akhiri bicara hamba kali ini dengan serangkap pantun khas buat halaman En. Alif"

Kisah luka menjadi suam,
Kian gagah dari dahulu;
KITE SUKA halaman tuan,
Selalu singgah tanpa malu.


P/S: Ucapan ribuan terima kasih untuk sis tuan hamba yang sangat sporting untuk beri komen dan pandangan tentang belog Alif Ismail.

Tuan hamba Suke belog alif ye???? suke tak bermakna cinta???? hehehehehehe... alif stuju sangat dengan slogan "suka tak bermakna cinta" macam yang diwar-warkan oleh sis kite kat atas nih...

terima kasih sebab banyak puji-puji belog alif. alif tahu semua puji-pujian tu ikhlas belaka..huhuhuhu... kite tengok lah sape yang akan dapat dodol istimewa dari alif ye.. jeng...jeng....jeng... hehehehe...

ni alif pun ade pantun untuk sis ni jugak...dengar ya..!!!

Indah malam tiada berteman,
Hanya kerdipan si kunang-kunang,
Terima kasih hamba warkahkan,
Puji dan sanjung sentiasa dikenang.



....pewittttt.......!!!!!!!!
Share:

4 komen:

Zul Fattah said...

Kalau Alif nak tahu, 3no ni, kawan sekelas aku masa skolah rendah dulu.. hehe.. dia cikgu mesti berbahasakan hamba.. tp jgan risau.. dia baik la..

anamizu said...

wahhhh tinggi bahasanye :)








luv,
cik ana :)

Ahmad Haziq Azlan said...

untung la ada orang puji....

3no gr33ny said...

thanks to fattah..puji ak kt cni lak..hahaaiii...
to En.Alif...thanks sbb sudi bls beli pantun hamba =)

Bonjour & Welcome

Bonjour & Welcome

ألف إسماعيل

Followers

Powered by Blogger.

Theme Support