learn wisdom by reflection, imitation and experience

Blog pun Ade Assignment??????????????

Assalamualaikum w.w

Alhamdulillah alif dah pun selamat tiba di kampung halaman...tak sabar nak menanti kepulangan adik beradik lain yang masing-masing baru bertolak petang tadi...semoga perjalanan mereka selamat hendaknya, amin...

walaupun tengah penat-penat ni tapi hati tetap jugak nak menjenguk ALIF ISMAIL. Ye lah, time-time macam ni lah baru sempat nak mencemar duli...  kalau tak, asyik bz je dengan buku-buku....huhu...

bukak aje kotak komen, alif dah di tagged disini oleh teman blog yang agak rajin jenguk ALIF ISMAIL. Beliau mengkehendakan alif untuk menjawab beberapa soalan (dah macam assignment dah...). Alif cuba jawab ye...

1. Tuan hamba terdengar orang mengumpatkan diri tuan hamba...tindakan tuan hamba??
Hamba bersopan menyusuri belakang mereka seraya berdehem "ehem3" lantas mengeluarkan kata-kata yg  berbunyi  "mengumpat itu lebih zalim dari membunuh"

2. Sejujurnya..tuan hamba pernah mengumpat tak?? Jikalah pernah..apa yang diumpatkan??

Frankly, hamba insan yang lemah dan tak ketinggalan untuk tidak mengumpat....huhuhu... topik yg diumpatkan bergantung kepada situasi semasa...

3. Semulusnya..tuan hamba ego tak?? Ce-terang seterangnye...

sesuci nya, hamba hanya berkelana di bumi nan fana tidak layak menongkat dagu... hamba sekadar insan yang berjalan menunduk ke bumi...

4. Berapa kali tuan hamba pernah bercinta dan putus cinta?? Sebab putus??

Hamba dulu nya insan lara yang selalu tewas dalam cinta yang menjadi perjudian sang manusia. Syukur, hamba senang dan bahagia sekarang dengan limpahan cintaNya. 

5. Tuan hamba pilih kahwin dengan pilihan sendiri atau keluarga..?? Kenapa ek??

Hamba serahkan segala urusan jodoh padaNya...Hamba percaya dengan semua kuasa dan rancanganNya.


6. Tuan hamba berubah perwatakan ke tak zaman sekolah dengan sekarang ni?? Kongsila sebabnya...
Hamba tidak pernah berubah.... ini lah diri hamba dari zaman bersekolah di pondok hingga ke menara gading... ini kerana hamba selesa dengan diri hamba yang sempurna sifatnya ini... alhamdulillah...

7. Andai keluar jenjalan..tuan hamba pilih keluarga ke kawan ke sorang je?? Mengape??

Pastinya hamba akan pilih keluarga hamba kerana mereka semua adalah inspirasi bagi diri hamba yang lemah dan hina ini..

8. Jangan tipu tau..tuan hamba semestinya pernah gaduh dengan keluarga..agaknye la..kenapa yer??

Benar, hamba dulu selalu bergaduh kerana sifat hamba yang selalu kebudak-budakan dan suka merajuk ...hihihi... tapi kini hamba telah matang dari sikap itu...

9. Sekiranya tuan hamba tersedar tuan hamba berjalan masa tidur dan ramai pulak penontonnye..apa tuan hamba nak buat mase tu??

Hamba rasa mungkin hamba akan terpaku kerana hamba seorang yang pemalu lagi sopan...huhuhu..

10. Setulusnya...kenapa tuan hamba sudi bersahabat dengan hamba??

Kerana seorang sahabat itu wujud untuk sahabatnya yang lain, maka hamba terima seluruh insan di buana ini yang jujur untuk bersahabat dengan hamba yang hina lagi kerdil ini...

11. Halaman hamba perlu penambahbaikan tak?? Apa tu...??

Hamba rasa, segalanya berkenaan halaman tuan hamba adalah baik sebagaimana di awal perkenalan kita lagi... kekalkanlah ia kerana itulah diri tuan hamba yang asal....






p/s: aduh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! fuhhhh............... selesai jugak alif menyiapkan assignment nih...  harap dapat  markah A+++++++ ye dari tuan hamba....
Share:

14 komen:

ciwty sajjeh said...

haha..nice assignment ;)

Hawa Ahmady said...

tersenyum baca assignment ni..

einz said...

owh assignment ni...tak smpt buat ag even ada owg tag....

einz said...

errrr...tumpang lalu yer tuan tanah...

nak minta tolong sikit...

tolong like pic einz....

hope sudi la yer...

i'm asking a help~
like means love....
help me out~
PLEASE CLICK "LIKE" AC first at http://www.facebook.com/pages/Ainoura-Collections/146996722056301 , in order to vote (LIKE) Nur Farahin
Much Appreciated
then click here
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=170346963054610&set=a.169985239757449.40442.146996722056301&type=1&permPage=1
ur vote means a lot to me~

tqvm...

anamizu said...

cewah mcm zaman hang tuah plak bile bace entry nih..hehe







luv,
cik ana

Fyqa said...

cambest je!

haha

naisssss ;)

QasehSuci said...

hahah...Qaseh pun ada tag alif jugak...silalah jawab...

Anif Abdullah| AA said...

den ade gak esaimen tp tak terbalas2 pon lagi.kekeke.. ~sopannye ayat.lalala

3no gr33ny said...

hahah...maka hamba tersangatlah berpuas hati dengan jawapan tuan hamba...dengan ini hamba anugerahkan pingat Hang Tuah atas keberanian tuan hamba menjawab soalan hamba (^_^)

mucho gracias sahabat!!

Puan Kutu said...

senang jer soalan assignment..kehkeh..

selamat hari raya utk alif sekeluarga..:)

hoyahadis said...

assignment ni agak sopan..seronok dibace..(^_^)
salam kenal..

::FAIZ FARISH:: said...

nice

Syarafi[skyforce331] said...

fuhh ader assignment tuh..haha..

sha my heart said...

assignment oh assignment. haha~

sukarnya nak berkembang

Bonjour & Welcome

Bonjour & Welcome

ألف إسماعيل

Followers

Powered by Blogger.

Theme Support