learn wisdom by reflection, imitation and experience

Sumber Tenaga

Share:

15 komen:

Miftahul Raudhah said...

wahh, betul tu betul! :D

farah hanim said...

sihak sokmo kali nie best :)

alif,ade kawan fara tnye..alif buat doodle gune software ape ye??

Alif Ismail said...

Raudhah: jaga makanan ye...

Farah: alif guna adobe illustrator je..

sara pedrosa said...

owh..sangat santekkk!

Nadia Elena said...

nice info..thanks ! =D

3no gr33ny said...

mcm mana pula andai orang yang diet nasi..makan lauk je hari2..sihat ke macam tu dr.Alif..? hehe =)

Che Rosliza Che mat said...

sokong jugak..

Edy Fee said...

comelnye doodle sebelah tu...lama tak jalan2 sini

Edy Fee said...

org kata manggis ni bgus ....sampai ade produk vemma

Alif Ismail said...

3no: memang wujud istilah diet karbo, tp knpe takmau makan nasi ek...? Rugilah kalau tak makan nasi sebb nasi tinggi fiber dan pembekal kalori utama kite tau. Kalau tak makan nasi, maknanya tubuh tak menerima langsung bekalan karbo dan fiber yg sgt penting dalam membantu penghadaman. Ni mesti kes nak kurus kan? Jgn salahkn nasi ye...huhu... Utk wanita disarankn mgambil karbo dari 21-25 gram sehari. Bukan sepinggan penuh ye..hehe.

Alif Ismail said...

sara pedrosa: oh terima kasih...

Nadia: sama-sama kasih... ^_^

Edy: Kalau nak kira, dalam dunia ni mmg byk sumber tanaman yg berguna kpn tubuh badan bkn stakat manggis saja..huhu... Mungkin jenama produk tu dah diangkat dan secara tak langsung menaikkan imej manggis tu. Banyakn makan buah- buahan dan sayuran utk sumber vitamin yg membantu sistem badan.

3no gr33ny said...

Alif Ismail : owhh macam tu..terima kasih untuk info yang berguna tu..

itu ler..sebab ada orang yang diet dengan tidak mengambil nasi..risau pula hamba yang melihatnya

Cik Cempaka said...

Cc : " manggis manggis...saya rasa nak makan awak lah "

Cc : "Ngap"

Manggis : "Adoi..naper ko tak makan limau jer cik Cc oiii"

anif abdullah| AA said...

oleh itu,makanlah segala makanan yg ade khasiat seperti dia ats.. si manggis ni pon,lain kali kena amik tahu jugk.. hee

*lama tak singgah sini. sihat?

Siti Arfah said...

Trima kasih utk info ni . :) . Comey je blog alif^^

Bonjour & Welcome

Bonjour & Welcome

ألف إسماعيل

Followers

Powered by Blogger.

Theme Support