learn wisdom by reflection, imitation and experience

Segmen: Saya Blogger Negeri Terengganu

Assalamualaikum w.w

Setelah terbaca entry di blog sahabat alif disini, alif terpanggil untuk join!!



****Klik banner untuk join


Tengok orang lain duk sibuk promosi tempat masing-masing, alif pun nak jugak lah promote tempat menarik
yang ade di sekitar alif nih..hahaha..


PROMOSI BESUT
SEMPENA TAHUN MELAWAT TERENGGANU 2013

Senyuman manis tidak terkata
Hati melihat pasti tertambat
Sopan dan santun tidak dilupa
 Teregganu kita memayungi adat


Bendera Daerah Besut


Berkelana hamba di daerah Besut 
Tanah subur terbentangnya padi
Jadi penghibur hati yang kusut
Desa nan indah tenang sekali

Seribu kenangan terpahat bersama
Langit membiru awan memekar 
Pantai Bkt. Keluang menggamit pesona
Tidak dilupa Pantai Air Tawar

Sejernih air menjadi sebutan
Pohon menghijau kian bercambah
Nyaman sungguh Lata Belatan 
Tidak setanding Lata Tembakah

Usah diuji kebesaran Illahi 
Titisan hangat menjadi penawar
La Hot Spring selalu dihati 
Harum namamu bagaikan mawar



ehem...ehem.... Sebenarnya banyak lagi tempat menarik yang ade di Daerah Besut ni. Daerah ni boleh la dianggap mempunyai pakej percutian yang menarik kerana daerah ini memiliki kesemua jenis lokasi percutian yang anda mahukan. Antara yang alif tidak masukkan ke dalam gambar adalah seperti Taman Hutan Gunung Tebu yang sangat terkenal oleh pendaki-pendaki gunung, Pulau Perhentian yang sangat terkenal tu, dan banyak lagi!!!! kesemuanya terdapat hanya di BESUT

Bersyukur sangat sebab dapat menjadi rakyat Negeri Terengganu khususnya Daerah Besut yang sedang berkembang pesat sekarang ni. Setelah projek Universiti Sultan Zainal Abidin yang terletak tidak jauh dari kampung alif ni siap kelak akan memberikan satu lagi wajah baru di Daerah Besut ini... Syukur alhamdulillah dengan semua yang ada..




 projek Universiti Sultan Zainal Abidin di Besut yang bakal siap tidak lama lagi


okeh...inilah saje yang mampu alif kongsikan...kalau nak kenal lebih dekat Negeri Terengganu, jemputlah datang ke teratak buruk alif ni di Besut...boleh kita sama-sama berkejaran di sawah sambil memetik padi yang masak...hahaha...

okeh...alif nak tag budak nih: kak CCi

Share:

23 komen:

cci said...

budak? hahaha... akak da join lama da.. btw tq tag akak.. :P

super d0uble F :) said...

hahha.org kg nih,kite kg kat besut jugak ;)

3no gr33ny said...

orang besut rupanya sahabat..tidaklah jauh dengan Machang..uhuh! Lata Tembakah dan Pantai Bukit Keluang tu memang agak terkenal...cuma hamba sahaja yang belum berkesempatan ke sana

deno said...

oh aliff dari terengganu rupanya... sama la kita.. deno tinggal di kuala terengganu.. :)

NAL said...

all the best...org besut rupanya..senior NAL kat UMS ada org besut..

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

adik ipar saya org besut.. hehehe

Lieza said...

singgah sini...

aien hermionie said...

aien dari kemaman terengganu.. aien selalu gak g besut rumah sedara n kawan.. maybe bulan 4 nie g lagi.. boleh lar jumpe kat sana.. hehe

Arry_RennwoodBlogerBoy said...

Indahnya ciptaan Tuhan..hehe..:d

Cik Aichrah said...

Singgah dari Kelantan ;)
Done follow awk :)
Jom singgah back :D

http://aichrah.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-negeri.html

deno said...

Dtg singgah :)

Alif Ismail said...

@cci hehe..okeh akak..beres aje!!!!

Alif Ismail said...

@super d0uble F :) owh..org besut kite gak ke... Untung jadi org besut kan.. ^_^

Alif Ismail said...

@3no gr33ny owh, tuan hamba bertapak di Machang rupenye... memang tidak jauh dari negeri hamba..hihi..

Alif Ismail said...

@deno Kuala Terengganu memang tempat sohor deno...hehe..

Alif Ismail said...

@NAL thanks NAL.. memang ramai org besut kat IPT..hihi..

Alif Ismail said...

@◕ D Y S H A S A H H I R ◕ Umr... lau datang umah adik ipar tuh, calling2 alif lah yes.. ^_^

Alif Ismail said...

@Lieza thanks sudi menyinggah.. emput makan kopok lekor nih..

Alif Ismail said...

@aien hermionie Bereh... lau datang besut roger2 ye..leh gether2 sikit..huhu..

Alif Ismail said...

@Arry_RennwoodBlogerBoy yup..memang hebat kuasa Tuhan kan... Allahuakhbar!!!

Alif Ismail said...

@Cik Aichrah wow...dari negeri cik siti kembang ye... nak oder budu sebotol!!! ^_^

Alif Ismail said...

@deno jemput...jemput deno...jgn segan silu yea... ^_^

thiramohamadnoor™ said...

haihaaiii,,terbang dri kedah,,,
siyes best t'ganu .. :)

http://zforzombi.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-negeri.html

Bonjour & Welcome

Bonjour & Welcome

ألف إسماعيل

Followers

Powered by Blogger.

Theme Support